2013년 12월 2일 월요일

매뉴얼의 오일점도

Myth(미신)
Heavier is better.
무거운것이 더 좋다.
Thicker is better.
두꺼운 것은 더 좋다.
You can tell the viscosity of oil by feel (between your thumb and fore finger).
엄지와 집게사이로 오일을 만져보면 오일점도를 알수 있다.
“I’ve used straight 30 weight for years.”
수년간 단급30w만 사용했다.
Motor oil viscosity is not that big a deal.
오일 점도는 무시해도 좋다.
Thicker motor oil is better for your engine and increases engine life.
된오일이 엔진보호나 엔진수명에 더 좋다.
One must use SAE 20W-50 motor oil if the vehicle has over 100,000 miles on it.
십만이상탄 차라면 SAE 20W-50짜리 오일을 반드시,꼭! 써야한다.
SAE 5W-20 is too thin to protect the engine.
SAE 5W-20은 엔진보호하기에는 너무 묽다.
Synthetic SAE 5W-30 is thinner than conventional SAE 5W-30 motor oil.
합성5W-30은 광유인 5W-30보다 묽다.
Straight weight oils (i.e., SAE 30) give better protection than multi-viscosity oils.
SAE 30와 같은 단급오일이 다급점도오일보다 엔진보호능력이 더 훌륭하다.

Fact(사실)

There are two main reasons why vehicle manufacturers recommend thinner or lighter viscosity grades of motor oil.
차량제조사들이 묽고 낮은 점도의 오일을 추천하는 두 가지 중요한 이유가 있다.
First, a gain in fuel economy can be achieved with lower viscosity oil.
우선, 낮은 점도의 오일이 연비 향상에 부합되기 때문이다.
At cold temperatures and at start up, lower viscosity oil will reduce internal engine friction.
추운 겨울 시동을 걸때 저점도오일이 엔진내 마찰을 줄여준다.
About 10% of the engine's horsepower is lost to internal engine friction, resulting in a drop in fuel economy.
엔진내부의 마찰로 인해 마력의 10%가 떨어지고, 이것은 연비저하의 원인이 된다.
Additionally, vehicle manufacturers are struggling to meet Corporate Average Fuel Economy (CAFE) requirements set by the government and avoid paying associated fines.
게다가 제조사들은 미정부에 의해 규제받는 연비기준을 맞추기 위해, 또 그로인해 벌금을 물지 않으려고 무진 애를 쓰고 있다.
Any fuel mileage improvement associated with a lubricant use would be good for them, and lighter viscosity grade motor oil will make a difference. 
그들은 연비향상에 도움이 되는 오일을 원하고, 저점도오일이 그 해답이 된다.

Second, thinner motor oil is essential for easy starting, particularly in cold weather, and for proper lubrication once the engine starts.
두번째 이유는, 시동시, 특히 추운 한겨울 시동시 부드러운 출발을 위해서는 저점도의 오일이 필수적이기 때문이다.
Today's smaller engines have smaller clearances and tighter tolerances between moving parts,
오늘날 엔진은 갈수록 작아지고 그 속의 부품들의 간격이나 공차또한 작아지게 된다.
and there have been some instances where camshaft damage has occurred because of inadequate lubrication with higher viscosity grades in colder weather.
그리고 한겨울 높은점도의 오일사용으로 캠샤프트에 손상이 발생하는 사례들이 발생하기도 했다. 

Thinner oils, such as SAE 5W-30, will flow faster than heavier motor oils during start-up and initial engine operation and will help protect the engine from excessive wear.
된 오일보다는  SAE 5W-30와 같은 묽은오일이,시동을 걸고 엔진이 충분히 움직이기 전까지,재빨리 엔진으로 흘러들어 심각한 마모를 방지해 준다.
Multigrade oil will also offer the same high temperature protection as single grade motor oil.
단급점도든 다급점도든 고온시 보호성능은 갖고 있다.
Always check your vehicle owner's manual to select the proper viscosity grade based on the expected temperature range.
살고있는 곳의 온도범위에 적당한 오일을 고르기 위해서는 항상 차량매뉴얼에 기재된 사항을 고려하도록 해야한다.


The viscosity grade(s) recommended by the vehicle manufacturer depend somewhat on engine design.
제조사들은 어느정도는 엔진디자인을 고려하여 오일점도를 추천한다.
Engine manufacturers have spent considerable time and expense experimenting with different viscosity grades and have indicated in the owner's manual the grades they feel will best protect the engine at specific temperatures.
엔진제조사들은 수많은 시간과 실험을 통해 여러온도에 알맞은 점도의 오일을 찾아내어 매뉴얼에 기재하는 것이다.
While one manufacturer's engine may require an SAE 10W-30, another manufacturer's engine may require an SAE 5W-20 viscosity grade.
어느 회사는 10W-30을 어느 회사는 5W-20을 추천한다.
This is likely due to different tolerances within the engine or other engine design factors.
이것은 엔진내구성이나 엔진디자인에 의해 결정되는 것이다.

댓글 없음:

댓글 쓰기